Barni híradó

Egy éve megtudtuk kisbabánk lesz! Babó azóta megszületett és már 4 hónapos is elmúlt, mikor e blog írásába kezdek. Életünk vele vált igazán teljessé! Ilyen hát Barnival az élet, a hétköznapok, az ünnepek, a kalandok, az örömök, a nehézségek...

Így rohan az idő

Lilypie Second Birthday tickers

Legfrissebb fotóink

Ekcéma ... vagy mégsem

2011.11.17. 22:12 - mamsli

Címkék: betegségek bajok aggodalmak

Nagyon izgulok, ugyanis ma a dokinénink azt mondta, hogy Barninak alkati ekcémája van. NEM AKAROM!!!! Én felnőttként küzdöttem vele a kezemen, most éppen tünetmentes vagyok, és tudom mit jelent.

A dolog még nyáron kezdődött, kb akkor, amikor két alsó fog kibújt. Barni szája sarkában pici poros folt volt, kicsit pörsenénses. Bekentem neki Bepanthen-nal és a védőnő is popsikrémet javasolt, azt mondta a nyáladzás miatt van. Néhány nap után el is múlt. Aztán szeptember végén újból megjelent, én pedig a jól bevált módszert alkalmaztam, kenegettem, de csak nem akart elmúlni. Míg nem egyik nap azt vettem észre, hogy már az orra alatt is piros. Mivel éppen anyukámhoz készülődtünk vidékre gyorsan el is szaladtam Barnival az orvoshoz, aki azt mondta, míg ki nem bújnak a fogai ez így lesz. Írt egy zsírozó krémet. Akkor még azt mondta, mert rá is kérdeztem, hogy nem ekcéma.

A piros foltok azonban továbbra sem múltak el, sőt tovább terjed az arca másik oldalára, a szája és az orra köré. Az új krém nem segített, sőt... így inkább visszatértünk a Bepanthen-ra.

Ma reggel azonban a két kis csípőjén fedeztem fel pörsenéses foltokat, A pirosságot már láttam két napja is, de azt hittem, csak a pelust húztam túl szorosra. Mivel az influenza elleni oltás miatt úgy is mentünk az orvoshoz, az első az volt, hogy ezeket megmutattam!

A diagnózis szerint alkati ekcéma. Kaptunk szteroidos krémet, amitől borsózik  a hátam, a szteroid nekem sosem segített. Böngészek a neten és egyre jobban elkeseredem!

Nem mintha nem hinnék a gyerekorvosunknak, de mindenképpen meg akarom mutatni ezt egy szakorvosnak is. Na persze nincsenek illúzióim afelől, hogy már csak januárra kapunk időpontot, addig is megpróbálok felhajtani egy magánrendelést, csak jó lenne olyan orvos, akiről már van ismerősnek véleménye.

Addig is bízom benne, hogy mégsem ekcéma....

A bejegyzés trackback címe:

https://barnihirado.blog.hu/api/trackback/id/tr653399293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

varga.irisz 2012.06.02. 21:40:17

Szia!
Tudom, nem túl aktuális a kommentem, de vhogy most keveredtem ide.
Szóval, az én kisfiam is - 13 hónapos - a fogzással startolt a kis hámló foltjaival.
Én direkt nem használom rá az ekcémás szót, mert szerintem ez az átmeneti jellegű kísérő tünet másodlagos az igazi okhoz, a fogzáshoz képest.

Néhány dolog, amit mi tapasztaltunk, illetve összefüggések, megfigyelések (hátha találsz benne újat, vagy gondolatébresztőt, netán rárezonál vmelyik anyai megérzésedre):
Szóval, a fogzást Gellért nehezen viseli, kb. 4 hónapos korától rányomja bélyegét az életünkre. Ehhez képest 7 hónaposan jött kis az első fogacska, s ma tört át a 12. Egyidejűleg elkezdtek a rágók is belobbanni. A szemfogakból pl. 6 nap alatt 3 jött ki.
Ő egyébként is nagyon erős energiákkal született, s a kicsiknek az agresszió kezelésére nincsen még eszközük, csak rajtunk tükröződve tudnak róla képet kapni, vhol elhelyezni magukban az élményt. Bevallom, a folytonos feszültsége, a nyűgössége, a kialvatlanságaink, a semmi nem jó állapota azért egy idő után belőlünk, szülőkből is kihozza az alvó oroszlánt - ha még csak átmenetileg is. Ezzel újabb feszültség rakódik a kicsire, s mivel túl sok neki az impulzus, elkezdi kitolni magából, a perifériára - a bőrre. Éppen azt éri el vele, h a krémezéseknél finoman simogassuk, babusgassuk, amiben ő úgy érzi, hiányt szenved - vagy legalábbis ennek az időszaknak ez számára az egyetlen elviselhető módja.
Ráadásul kapott egy olyan anyukát, akinek meg az agresszió kezelése, az azzal való találkozás is igen nehezen viselhető - vagyis tökéletesen egymásra találtunk, hogy megismerjük a gyengeségeinket. Ő megtanít engem kimutatni a dühömet, Én pedig azon vagyok, h olyan helyzeteket teremtsek neki, amelyekben el tudja viselni, levezetni a rengeteg energiáját. Ezek az ő esetében a természet - negyedóra alatt elmúlik a pirosság a nyakáról-, a szabadtéri játék, séta órákig (télen is).

Fizikai oldaláról: egyszer sem kentem szteroidos krémmel eddig. (Igaz, szerencsére úgy, mint Barninál, neki is a nyakán, ill. a lábszárakon van, kis felületen). Kiiktattuk a bőrszárító gyógyszertári krémet, helyette csak növényi alapanyagú, "erőszakmentes" szappanokat használunk. Ezzel nem is kell a testét krémeznem, de ettől függetlenül hetente egyszer átkenem vagy a Weleda masszírozóolajával babáknak (szezámos), v búzacsíra olajjal. A nyakán a fogzáskor különösen akkut piros foltjaira hol a Weleda popsikrémje, hol a búzacsíra olaj jött be, fogalmam sincsen, mitől függ. A Halicar krémtől nagyon rossz lett (bármekkora homeopátia-barát is vagyok), ezért is gondolom, h nem a klasszikus ekcéma-protokoll szerint kell kezelnem.
Ha kijöttek a fogai, bízom benne, h elmúlik az egész, de ha mégsem, elviszem homeopátiás gyerekorvosi rendelésre, arra is kaptam jó ajánlást, kihez.

Ennyi, ami eszembe jutott, remélem, találsz benne vmi értelmeset magatoknak is. Szép bőrt kívánok Nektek! :-)


süti beállítások módosítása